Biografia
En Hyunkun Cho és un violoncel·lista nascut el 1986; els pares li van transmetre la passió per la música a la llar familiar de Gwangju, a Corea del Sud, escoltant a casa els enregistraments de Pau Casals.
Va començar a tocar el viloncel clàssic als 15 anys, i es va graduar a la Universitat Nacional de les Arts de Corea, a Seül, on va estudiar amb Myung-wha Chung. Després va marxar a la Universitat de les Arts de Berlín, a Alemanya, per aprofundir en l’estudi de la música antiga aprenent viloloncel barroc amb Markus Möllenbeck i música de cambra amb els professors Mitzi Meyerson i Christoph Huntgeburth.
Va arribar a Catalunya, on resideix, el setembre del 2011, atret a l’Escola Superior de Música de Catalunya per la música antiga catalana donada a conèixer mundialment per en Jordi Savall. Va estudiar violoncel històric amb Bruno Cocset i Emmanuel Balssa, i música de cambra amb Pedro Memelsdorff, i després va ampliar els seus estudis a la Universitat de Música de Ginebra, de nou amb Bruno Cocset.
Ha creat i dirigit diversos conjunts, i ha participat com a intèrpret en d'altres. Tant individualment com amb els diversos conjunts ha rebut nombrosos premis, entre els quals destaquen:
Va començar a tocar el viloncel clàssic als 15 anys, i es va graduar a la Universitat Nacional de les Arts de Corea, a Seül, on va estudiar amb Myung-wha Chung. Després va marxar a la Universitat de les Arts de Berlín, a Alemanya, per aprofundir en l’estudi de la música antiga aprenent viloloncel barroc amb Markus Möllenbeck i música de cambra amb els professors Mitzi Meyerson i Christoph Huntgeburth.
Va arribar a Catalunya, on resideix, el setembre del 2011, atret a l’Escola Superior de Música de Catalunya per la música antiga catalana donada a conèixer mundialment per en Jordi Savall. Va estudiar violoncel històric amb Bruno Cocset i Emmanuel Balssa, i música de cambra amb Pedro Memelsdorff, i després va ampliar els seus estudis a la Universitat de Música de Ginebra, de nou amb Bruno Cocset.
Ha creat i dirigit diversos conjunts, i ha participat com a intèrpret en d'altres. Tant individualment com amb els diversos conjunts ha rebut nombrosos premis, entre els quals destaquen:
- Amb el conjunt "La Prosperina" va guanyar el primer premi de música antiga i el reconeixement del públic a Saarbrücken (2010).
- Amb el conjunt "Matís" va rebre el segon premi del Concurs Internacional Telemann de Música de Cambra (2013, Magdeburg).
- Va ser premiat al Concurs Internacional Bach de Berlín (2013) i també al Concurs De Música Antiga de York (2013) amb el conjunt Nexus-Baroque, i va ser convidat com a músic resident a Ambronay.
- Amb la Camerata d'Amico, un quartet clàssic, va guanyar el Concurs de Música Antiga de Yamanashi al Japó (2014).
- Com a solista, va guanyar el tercer premi al Festival Internacional de Música Antiga de Bruges a Bèlgica (2014).
- Amb el nou conjunt Chorda Elegans va participar de nou al Concurs Internacional Bach de Berlín i va guanyar-hi tres premis: primer premi, reconeixement del públic i premi a la millor interpretació.
- Va tornar a guanyar el primer premi, el reconeixement del públic i el premi especial al Concurs Internacional Telemann de Música de Cambra (2019, Magdeburg).
Recentment ha col·laborat amb Pedro Memelsdorff al grup Arlequin Philosophe en el seu tour de concerts-seminaris "Opera i esclavitud al Carib francès" / "Kourou, Musica nel naufragio di un'utopia migratoria, Guiana francese 1763-1765" (2019-2024) a Venècia, Postdam, Nova Orleans, Breslàvia, Basilea, i Berlín/Postdam; ha realitzat tasques de coaching per als músics de l'orquestra del Conservatori de Freiburg al seu Festival de Música Antiga, amb Jean Christophe Dijoux (2023); i ha publicat amb Michael Form i el conjunt Au Pieds du Roy "Bach: Recovered Chamber Concertos" (2023); també ha col·laborat als seminaris "Franz Schubert, ammiratore di Beethoven" (2023) amb Pedro Memelsdorff i Andreas Staier, i "Pulcinella musico e filosofo. Arie e cantate comiche napoletane nel Settecento" (2023), amb Pedro Memelsdorff i Pino De Vittorio. La seva publicació més recent és "A la Mode Française" amb Patrimonio Sonoro (2024).